contact   |   version française
Nieuwe trend Nieuwe trend

Koffie-met-melkbereidingen: de nieuwe trend!

In grote delen van de wereld (Azië, Amerika, Australië) is sinds enkele jaren een ware revolutie aan de gang op koffiegebied. Heeft koffie in de loop der jaren een imago gekregen van oubollig en onaantrekkelijk voor jonge mensen, dan is de trend van koffie-met-melkbereidingen heel hard bezig om hierin drastisch verandering te brengen.

België heeft een sterke koffietraditie. Deze nieuwe trend mag dus zeker niet aan ons land voorbijgaan. Het is dé manier om koffie ook voor een jong publiek hip te maken. Kwaliteit van de koffie, goede apparatuur en juiste behandeling en presentatie van de koffie wordt belangrijker en is een manier om meer te verkopen.

Steeds meer horecazaken gaan “à la Barista” werken. Dit wil zeggen dat ze een halfautomatisch koffieapparaat gebruiken in de plaats van een volautomatisch. Melk wordt daarenboven handmatig opgestoomd in een kan, om een heerlijke cappuccino of latte macchiato te serveren.

Het is ook mogelijk in uw zaak!

Melk opschuimen met het stoompijpje van uw koffiemachine is net iets meer dan op een knopje duwen. Toch is het voor iedereen perfect mogelijk om melk goed op te stomen en bijvoorbeeld een heerlijke cappuccino te maken. Meer nog, door deze manier van werken laat u letterlijk aan uw klanten zien dat u een professional bent.

Tips

  1. Garandeer de smaak van verse koffie
    Wist u dat koffiebonen in contact met lucht al na enkele dagen het merendeel van hun smaak verliezen? Doe daarom enkel de dagelijks benodigde hoeveelheid bonen in uw maler en bewaar de geopende verpakkingen steeds in een afgesloten doos op een gekoelde plaats (koelkast of diepvriezer).
  2. Bied uw klanten een aparte koffiekaart aan
    Zo geeft u aan dat er in uw zaak tijd en aandacht besteed wordt aan koffie.
  3. Verzorg uw menukaart
    Communiceer aan uw klanten dat u een echte Italiaanse cappuccino serveert en maak onderscheid tussen ‘met slagroom’ en ‘met opgestoomde melk’.